På vegne av kunde søker vi etter en Teamleder for implementering til TID-programmet med 2-5 års erfaring. Konsulenten vil kunne inngå i en ressurspool med ressurser som jobber dynamisk med trafikantinformasjon- og designprogrammet (TID). TID-programmet er smidig organisert, så oppgaver vil kunne endre seg gjennom prosjektperioden.
Trafikantinformasjons- og designprogrammet, det såkalte TID-programmet for Oslo og Akershus er et lett tilgjengelig og samstemt uttrykk og system for presentasjon av kollektivtilbudet i regionen. TID arbeider for at det skal bli enklere å reise kollektivt. Bedre trafikantinformasjon er svært positivt og påvirker kundetilfredsheten direkte. Etter flere års utvikling er TID-programmet nå i ferd med å bli implementert på knutepunkter, terminaler, T-banestasjoner og holdeplasser i regionen. Målet med programmet er å senke terskelen for nye kollektivkunder og gjøre det enklere for alle å ta i bruk kollektivtrafikk-nettverket
Start: Senest 14.04.20
Varighet: 30.04.21 (Opsjon 31.12.21)
Arbeidssted: Oslo
Omfang: 100%
Svar innen: Snarest
Arbeidsoppgaver:
Teamleder har ansvar for å etablere gode rutiner for effektiv implementering og drift av TID-elementer, lede implementering av TID-elementer (som f. eks. informasjonstavler, informasjonsøyler, informasjonskassetter) for T-bane, buss, trikk og båt i Oslo og Viken (tidligere Akershus) samt lede oppdragsgivers arbeid med implementering av reklamefinansierte lehus og søyler i Oslo.
- Lede implementering av TID-elementer på T-banestasjoner, buss- og trikkeholdeplasser og kaier
- Teamlederansvar for 2-3 delprosjektledere
- Operativt prosjektlederansvar for egne implementeringsprosjekter
- Lede smidige implementeringsprosesser
- Kontinuerlig dokumentere og forbedre implementeringsprosesser
- Involvere riktige ressurser og innhente behov og rammer fra Ruters organisasjon
- Utarbeide planer innenfor rammen av OKR (Objectives & Key Results) for programmet med selvstendig ansvar for gjennomføring og fremdrift
- Orientere prosjektleder om avvik i planer, anbefale korrigeringer, og bidra til å utarbeide planer for korrigeringer
- Produsere rapporter ved kontrollpunkter som avtalt med prosjektleder
- Identifisere og orientere prosjektleder om risiko og hendelser knyttet til en oppgave eller et delprosjekt
- Sikre høy grad av medvirkning blant prosjektets interessenter gjennom god kommunikasjon og involvering og gode beslutningsprosesser
- Gjennomføre befaringer med leverandør, både i forkant under og etter montasje
- Delta i byggemøter og montasjeplanleggingsmøter
- Utarbeide anskaffelser, bistå i evaluering av mottatte tilbud
- Følge opp leverandører og interne ressurser, sørge for godkjenning av løsninger internt og eksternt. Herunder utarbeide bestillinger, evaluere mottatte tilbud og innstille beste leverandør basert på definerte kriterier
- Dokumentere og overlevere ferdigstilte oppgaver til driftsorganisasjonen.
Ønskede kvalifikasjoner:
- 2-5 års erfaring som prosjektleder eller byggleder fra byggeprosjekter, gjerne stoppestedsprosjekter.
- Erfaring fra prosjektarbeid innen samferdsel eller kollektivtrafikk, gjerne Ruter
- 2-5 års erfaring som prosjektleder for prosjekter som har gjort planlegging og gjennomføring av utrulling av fysiske produkter, helst i en distribuert modell, i større skala.
- 2-5 års erfaring som prosjektleder i roller med leverandørdialog og anskaffelser, gjerne dynamisk innkjøpsordning fra oppdragsgiversiden
- Erfaring fra prosjekter med forskjellige prosjektgjennomføringsmetoder, herunder lean, design thinking og smidig (scrum)
- Norsk minimum nivå C1, Engelsk minimum nivå B2
Noe for deg eller dine konsulenter? Ta kontakt!